Pazartesi, Mart 24, 2014

Kroşe Klişe

Hayat zor klişe pazarında...her köşe başında işporta insan, sen satılırsın sen, ben satılırsam ben, kimler alır bilmem...şişede durduğu gibi durmuyor orhan veli, deli eder bu havalar adamı deli...yerde yanan her izmarite basıp ezmek isteyen adam gibi..yarın sabah sabah olduğunda tıpkı bugünkü gibi seni düşüneceğim seni...bir de klişe şişelerini kırıp patlatacağım floresan ampulü gibi..yeşil olur beyaz şarap şişesi kahverengi olur ötekisi, içi haramsa içiver tövbeleri...savaş çıkmış otlukbelinde bir vakit otlukmuş oralar her vakit beli kırılmış hain düşmanın, kim görmüş kim yazmış kim söylemiş, nice yiğitler düşmüş otluk yoluna toprağa onları kim görmüş kim gömmüş...etiler yaşamış daha önce etiler.. ortaköy ulus hep eti yediler...konstantin de karamanlıymış karamanlis dediler...Abartma deyyus sus hepsi bizim buraların...hepsi aksakallı timur geçtiğinden beri aksak ayağıyla..Behey sağlak oğlan isimsiz yatar aşağıda bir mezar taşı vardı onu da merdane yaptılar, un gibi öğütülmüş kemikleriyle döner durur adına derviş dediler. Ulular ulusu koca mevlana meze olmuş sanal dilberlere, tıfıl oğlan elinde metrobüste o da yasak ya artık dönelim siyu kabilesine...Ah be hitler amca odunla kovalar bunları yakar ateşlerini kazanlarının fırça bıyıklarıyla bağırır sen ben değilsin ulan sen ben değilsin...Brandenburg kapısında yanık bir gazel söyler sen de gideceksin der sen de göreceksin...arsenik haplarından sen de içeceksin...Çamaşırlar ipte kaldı ağır bombardımanda son mandalı takamamıştı helga bir kolu yere süründü fistanın...temizledi bomba hepsi dümdüz etti ütüledi berlini taş taş üstünde lego, tek tek diziverdi hepsini...En çok camlar kırıldı canlardan sonra sesler kısıldı seslerden sonra, göremedi bir daha fistanı o bahtsız helga...savaş cehennemdim yaşarken burada cehennem ya düşen bilir anca...vahşet falan filmdeki gibi değil ha, kol koptumu anlamazsın önce sıcaklık yayılır yere düşünce..ya sus dersin böyle değil mi o zaman sus hiç savaş isteme...umutlar titanik bacım kolaydı değil mi batarken keman çalmak...siperde bekleyen ölümcül askerler gibi bildiği dilde dua etmek, Verdun'da Marne'da galiçya'da bütün askerler vurulunca hepsi ah dedi bir tek mehmet yandım anam dedi..yandım ki ne yandım...sigara dumanı zamanı herkes bilir öleceğini halbuki. Kimse söylemez yasak sanki...çok baharsar olmamak lazım bu bahar vakti...yaşayacaksın diyene daha çok şaşırır insan...böyle mi? der böyle mi ulan..üstü kalsın...Biletler yandı koçum klişeci kaçtı....

Hiç yorum yok: