Salı, Nisan 14, 2020

Nahit Hanım'ın Şarkısı


Gözlerin yağmurda ıslanır mı?
Ya üşür mü ellerin soğuk rüzgarlarda?
Bu kadar uzaktan seslensem sana
İşitir mi kulakların suskunluğumu?
..
Bütün renkler öldü..
Işıklar söndü, 
Çalacak ateş de yok artık kutsal dağlarda.
Karanlığın güneşi doğarken üstümüze
Yol göstermez yanlış levhalar gibi
Baktık birbirimize.
Ayrıksı otları bile Birliksi olmuş
Biz bir yaprak olamamışken
..
Bir damla çaldım okyanusundan,
Haberin yok neyseki,
Tuttuğum ellerinden,
Sende gördüklerimden...
Bilsem yakardım günah defterlerini
Sana varan yolları keserdim haramice
Ayrılık kitabını yazarken kader 
Adını yazan harfleri silerdim.

..
Tenine değen 
Şu hain meltem,
Şu ince patiska,
Şu yanası güneş
Şu ellerin elleri
Şu hasetin gözleri
Deli etmez de beni
Şu zalim zaman yok mu?
Sensiz bir günü daha çaldı takvimden..
Tensiz..
..
Sessiz bir şarkı çalıyor plakta,
Hiç söylenmemiş sözlerden mürekkep
Hiç çalınmamış sazlar eşliğinde
Hiç yan yana gelemediğimiz bir anda..
Hiç bakamamışçasına gözlerine
Sarılıyorum..
Hiç düşmeyecekmiş gibi...
İmkansız düşlerime..







"Ben Sana Vurgunum"
Söz: Sabahattin Âli
Beste: Ali Kocatepe
Solist: Nükhet Duru

Hiç yorum yok: